پایان نامه بررسی جنگ آمریکا و عراق بر امنیت ملی ایران

پایان نامه های رشته مدیریت

دانلود پایان نامه های رشته مدیریت بازرگانی دولتی صنعتی و...

به وبلاگ من خوش آمدید

:: رام رایگان گوشی های هواوی
:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پایان نامه های رشته مدیریت و آدرس management-thesis.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








پایان نامه بررسی جنگ آمریکا و عراق بر امنیت ملی ایران

طرح تحقیق موضوع:
پس از تجزیه شوروی سابق شکل گیری هندسه جدیدی از قدرت در منطقه خاورمیانه بوجود آمد که با ساختار قبلی کاملاً متفاوت است. در این راستا می‌توان به موضوع گسترش ناتو به شرق و در خاورمیانه به شکل گیری بلوکهای جدید اشاره نمود.
حمله آمریکا به کشورهای افغانستان و عراق و نقاط عطف مهمی در این شکل بندی جدید منطقه‌ای محسوب می‌شود. آمریکا پس از پایان جنگ به عنوان یک قدرت برتر جهانی کوشید از ناتو در جهت توسعه منافع راهبردی کلان خود یعنی گسترش آن به شرق استفاده کند.
دولت جمهوری خواه آمریکا در پرتو تحولات به وقوع پیوسته 11 سپتامبر با مشی نظامی‌گری و مداخله جویانه در عرصه‌های مختلف بین‌المللی ظاهر شد. موضوعات گوناگونی مانند مبارزه با تروریسم، به ویژه گروه القاعده و کنترل بحران افغانستان، تشدید سرکوب فلسطینیان توسط رژیم اسرائیل، بازرسی تسلیحاتی عراق که نهایتاً به حمله نظامی و اشتغال آن کشور منجر شد، وجود تهدیدات مختلف و بالقوه در عربتان سعودی، و طرح مسایلی مانند بازرسی تسلیحاتی ایران، حمایت ایدوئولوژیک از مبارزه فلسطینیان و حمایت از تروریسم بین‌المللی که به استمرار تنش در روابط ایران و آمریکا منجر شده است، مسایل امنیتی مربوط به حوزه خلیج فارس و ذخایر نفتی، باعث شده است تا خاورمیانه به ویژه منطقه خلیج فارس جایگاه مهمی در سیاست خارجی آمریکا احراز کرده و هر گونه تاثیر و نقش همسایگان عراق در روند تحولات آتی این کشور است. به اعتراف برخی کشورهای هم‌پیمان آمریکا در نظر گرفتن منافع مشروع همسایگان عراق، فرصت استفاده از نفوذ آنها را در بخش‌های جامعه عراق به مدیران، آتی این کشور می‌دهد. بدون شک تحولات عراق قابلیت تاثیرگذاری عمیقی در سطح منطقه به ویژه کشورهای همسایه خواهد داشت، بنابراین طبیعی است که برقراری ثبات و آرامش و ایجاد بنیانهای مستحکم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در عراق دغدغه اصلی همسایگان این کشور باشد.
حذف ایران از فرمولهای امنیتی منطقه باعث می‌شود که هرگز به صلح و ثبات نرسد. ایران با توجه به پارامتر قدرت، جایگاه ژئوپولیتیک و معنوی اسلامی دارای موقعیت بسیار مهمی در راستای تامین امنیت و برقراری صلح و ثبات در منطقه می‌باشد.
امروزه پس از اشغال عراق و سرنگونی طالبان در افغانستان، آمریکا این شائبه را به وجود آورده که اکنون نوبت ایران است. اما اشتباه واشنگتن این است که شرایط ایران با افغانستان و عراق بسیار متفاوت است و نمی‌توان به سادگی با آن مقابله نماید. ایالات متحده سخت می‌کوشید هر طوری شده با انواع راهکارهای مختلف، ایران را تحریم کرده و در سطح منطقه منزوی نماید، سیاستی که پس از اشغال عراق با انگیزه و شتاب بیشتری در منطقه جلوه نموده است.
نکته آخر اینکه اگر کشورهای منطقه بخواهند که به صلح و امنیت نایل آیند لازم است از طریق همکاری و ترتیبات درون منطقه‌ای عمل کنند و وضعیت فعلی و حضور آمریکا نخواهند توانست صلح و امنیت را در منطقه به ارمغان آورد.
در این پروژه سعی خواهیم کرد تا حدی آثار حمله به عراق را بررسی نموده و نتایج و بازتاب این حمله را بر امنیت ملی ایران مورد کنکاش و بررسی قرار دهیم. در این تحقیق سعی شده امنیت از دیدگاه اقتصادی و نظامی مورد بررسی قرار گیرد. و با توجه به اینکه امنیت به شاخه‌های مختلف از قبیل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و … تقسیم می‌گردد و این کار نیاز به تحقیق بسیار دارد و از حد این تحقیق خارج است.
امید است تا سایر پژوهشگران سایر بخشهای امنیت را مورد تحقیق قرار داده و کار ما را تکمیل نمایند.

اهمیت و اهداف تحقیق:
با توجه به حمله آمریکا به عراق و تاثیرات عمیقی که بر امنیت ملی کشورهای منطقه به ویژه ایران گذاشته است، هنوز بسیاری از دانش پژوهان و کارشناسان مطالعات امنیتی در پی تحلیل ریشه‌ها و چهره‌های گوناگون این حادثه و پیش‌بینی پیامدهای آتی آن هستند.
تجاوز به عراق به رهبری ایالات متحده در محدوده جغرافیایی جهان اسلام و به ویژه ایران تاثیرات عمیقی بر ابعاد امنیت ملی ایران به جا گذاشته است. در این بین جمهوری ایران نیز به سبب برخورداری از موقعیت ویژه ژئوپلیتیک و همچنین تعارض خاص ایدئولوژیک با ا یالات متحده آمریکا، در کانون تهدیدات بالقوه‌ای قرار گرفته است که تنها با شناخت این تهدیدات و سیاستها و با اتخاذ مدیریت بحران مناسب قادر است از فعلیت آن جلوگیری کند.
نظر به شرایط خطیر کنونی نظیر مبحث دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای و لزوم تدبیر خردمندانه‌ بحرانها، تحقیق حاضر به بررسی عملی و همه جانبه و تجزیه و تحلیل تاثیرات فزاینده این پدیده بر نظام بین‌المللی، ژئوپلیتیک منطقه ملی جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر حمله آمریکا به عراق اختصاص یافته است.

 

براي دانلود متن کامل پايان نامه اينجا کليک کنيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مدیر سایت در چهار شنبه 9 تير 1395

مطالب پیشین
:: ظهور طعم ها در آشپزی
:: تعاریف سرمایه فکری
:: پایان نامه مدیریت : بررسی اثرات بانکداری الکترونیک در دولت الکترونیک
:: پایان نامه دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک
:: ضرورت توجه به کیفیت خدمات
:: پایان نامه مدیریت با موضوع انواع پرداخت های الکترونیکی
:: تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران
:: راهنمای پایان نامه مدیریت درباره : بانکداری الکترونیک
:: تعریف خدمت
:: منابع پایان نامه و مقاله در مورد ارزیابی کیفیت خدمات
:: پایان نامه مدیریت در مورد استاندارد و کیفیت در هتل و مراکز اقامتی
:: پایان نامه تعریف هتل
:: پایان نامه مدیریت : عوامل موثر بر انتظارات مشتریان
:: پایان نامه : تعریف مشتری
:: فایل پایان نامه : کیفیت خدمات و رضایت مشتری ، دوقلوهای به هم چسبیده
:: پایان نامه مدیریت : رابطه بین رضایت و کیفیت
:: دانلود مقاله و پایان نامه : تاریخچه کیفیت :
:: پایان نامه مدیریت : مدیریت تکنولوژی مدیریت انتخاب، اکتساب، به کارگیری، توسعه و اشاعه تکنولوژی ها
:: پایان نامه مدیریت درباره : ویژگی های کارت امتیازی متوازن


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by management-thesis